német vizsla

német vizsla

2011. április 12., kedd

Dr. Kende József - 1970

Igen, ő volt az én csodálatos főnököm, akit testvérként szerettem. " Gyerek "- én voltam neki a 30 éves "gyerek ", aki a körzeti ápolónője voltam. Mit mondjak róla? Csak annyit, hogy amikor a jó Isten őt megteremtette, azonnal eldobta a mintát, mert Kende József csak egy lehet ezen a világon. Kétségek gyötörtek, mert azt hittem, hogy ez nem lehet igaz. Egy orvos nem tudhatja előre, hogy a meghalt betegünk boncolási eredménye mi lesz? Ő tudta. Engem a jobb kezének nevezett és ez jól esett nekem. Nagyon szerette a " gyereket " mert minden bajos esetet képes voltam megoldani a 3000 embert számláló körzetünkben. --Egy gyönyörű galambturbékolású májusi reggelen közölte velem, hogy most kimegyünk arra a kis tanyára és beoltunk mindenkit a járvány ellen és ha találunk gazdátlan kutyát, azt elhozzuk. Az ő gyerekei pulikutyával nőttek fel - Kata és Péter. Velük aludt a kiságyban és egyik sem lett beteg a kutya miatt. A tanyán éppen kiskutyák voltak, de nem gazdátlanúl. Könyörtelenűl lecsaptam a Pumi kölyökre, és könyörögve a tulajdonosnak nekem adta. BERCI lett a neve. Olyan gyönyörű volt, hogy ellágyultam ha rám nézett. A Bózsihoz indultunk vonattal haza Tatabányáról. Berci a vonaton az utasok kedvence lett. Én sem sokáig örülhettem neki. Amikor Bózsi meglátta, közölte velem, hogy " ez a kutya innen nem megy el ". Nélküle mentem haza Tatabányára és örjöngtem a hiányától, de az a tudat, hogy Bózsi boldog, megnyugtatott, mert a kutyákat jobban imádta, mint bármilyen kétlábút. Hétfő reggel: " hogy van a kiskutya? - Kérdezi a főnököm. Sírva mondtam el, hogy az Apám elvette tőlem, mert nagyon gyönyörű a kis Berci. - Nem baj " gyerek "- boldogabb lesz a Bakonyban szabadon, mint nálad bezárva. Igaza volt! Berci nagyon örült nekem mindig ha haza mentem, de Bózsit soha nem tudtam volna pótolni neki. Pumi volt és mégis szeretett vadászni menni Bózsival. Hát persze! Egy terelő kutya tudta, hogy mi a dolga? Bózsi keblére hajtotta a vadat. A halálát egy " tudatos " sofőr okozta. Elütötte. Meghalt. Vele együtt Bózsi is betege lett Berci halálának. Megjegyzem, hogy én is. Gyönyörű Pumi gyerek volt. 2011. április Sallewr Molnár Erzsébet

Nincsenek megjegyzések: